Naiskuvaa etsimässä

Keski-ikäinen nainen ei ole suosittu aihe mediassa eikä edes alan tutkimuksessa. Minne katoaa viittäkymppiä lähestyvä nainen? Millaisiin rooleihin hän pystyy samastumaan? Suomessa ikäryhmä kuluttaa huomattavan paljon rahaa kulttuuriin ja esimerkiksi teatteriin, mutta omannäköiset roolihahmot puuttuvat yhä tarinoista.

Artikkeli

Äitirooleja ja kyselijä-ämmiä

Keski-ikäiset naiset ovat suurin kulttuurin kuluttajaryhmä, mutta heidän elämänsä eivät edelleenkään kelpaa tarinoiden keskiöön.

Fakta

Tällainen on tilastohelena

Jos tilastoja katsotaan, 55–64-vuotias nainen ahmii kulttuuria ja hänen nimensä on Helena.

Haastattelu

Viisikymppiset naiset elävät omannäköistään elämää

Itseään voi toteuttaa kulttuuririennoissa, yökerhossa ja lenkkipolulla.

Fakta

Mediakriittisen katsojan kysymyslista

Hyvillä kysymyksillä voi luoda painetta mediatuotteiden tekijöihin.